1 Nov 2009

rocker terlampau

walaupun saya masih kekal berkeyakinan sebahagian ahli pas tetap malas berfikir lebih daripada selapis, saya masih juga mahu berharap supaya ada ahli pas mahu belajar dan tak cepat berahi kepada seseorang yang ada nama.

cepat seronok dengan seseorang terkenal yang menyertai pas, misalnya. bukan tak boleh, tapi berhati2 adalah sikap yang lebih baik. terutama kalau orang itu adalah orang yang 'terbuang' atau kecewa di lubuk asalnya. selepas kalah atau tak laku, baru terhegeh2 nak masuk pas/pakatan.

bekas ahli parlimen klang dan ajk pusat mca, dr tan yee kew dan dr jeffrey kitingan adalah segelintir nama yang masuk pakatan kerana kecewa dengan parti lamanya.

dalam pas, ada juga orang yang popular itu naik dalam hierarki parti dengan mencanak2. dr hasan ali adalah contoh yang baik untuk memahami situasi ini.

tapi ada juga tokoh2 dalam pas yang hebat pada awalnya tiba2 menjauhkan diri apabila ada lubuk baru. di pentas ceramah, bukan main lagi dia berlabun. agak2 susah cari makan, boleh rakam album dan nyanyi lagu2 keagamaan. walaupun tak sedap, entah apa2 dan pandai2 pinda lirik, sebab ada nama, dia boleh lagi popular.

siap ada program sendiri di astro tuh...!

bila ada masalah, terbelit dek lidah sendiri dengan mainan cerita peribadi - barulah nak ceramah balik. barulah nampak pas balik.

dan saya amat yakin pas akan mendepangkan tangan menerima orang itu. maklumlah, husnuz dzan la katakan.... bersangka baik.

sebab tu saya kata, ramai orang pas tak reti berfikir lebih daripada selapis. dan asyik kena jual je dengan orang yang cerdik sikit.

1 ulasan:

mudin001 berkata...

kawe mitok jauh dari jadi oghe lagu tu...