3 Nov 2009

kabel gua besar, beb...

bengang sungguh saya.

ada ke patut sedang saya bersembang2 pasal isu nak ternak ayam kampung, pengerusi jay kay kay pee dan balacinya tangkap saya. saya dituduh bercakap pasal ayam tanpa ambik kursus ternak ayam kat jabatan pertanian.

bengang sungguh saya. mana boleh macam tu!

pengerusi jay kay kay pee pun suruh saya pegi balai penghulu. saya nak dibicarakan, kata dia. saya pun pergi.

tuan2 tau apa yang jadi sebelum saya pergi ke balai penghulu tadi? ramai yang talipon dan beri sokongan.

ketua kampung kata saya mesti sabar. tok wakil rakyat puuunn kol. saya dengan dia memang rapat. dia kata dia boleh sediakan loyar yang bagus untuk saya.

selang dua tiga minit, embee pulak kol. saya selalu jumpa dia nih. selalu jugak minum petang dengan dia. embee pun kata tindakan jay kay kay pee tu melampau. dia nak pengerusi jay kay kay pee tu bagi laporan bertulis kat dia.

sebaik saya masuk pagai balai penghulu, minister pulak talipon. dia ni kawan saya jugak. pernah kami berborak panjang dengan dia. selalu juga. kadang2 saya bagi nasihat jugak kat dia... dia dengaq jugak la sesekali.

saya kawan dengan semua orang. saya kenal secara peribadi dengan ramai orang terkenal. saya ada kontak dengan pemimpin negara. bekas pi emm pun saya kenal. saya selalu sembang dengan diorang. dan diorang selalu juga bagi galakan kat saya.

nik aziz pun saya kenal. to' guru haji hadi pun saya kenal.

eh, jadi macam sesi promosi kabel sendiri pulak. kheh!

3 ulasan:

mamai berkata...

kabel besar tak guna dah nie sekarang orang dah pakai wireless hahahaha

naimisa berkata...

Alamak!
Salah tangkap.

Keh!!!!

N.Faizal Ghazali berkata...

Gua pun kenal ramai orang, orang je tak kenal gua.. kahkahkahkah...!!!
hang tu, pelayan syed je yg kenal kan... hahahahaha..