13 Okt 2009

kalau lidah lebih panjang daripada akal

"ada kesan ka?" kata seorang sahabat lama dari penang.

saya menerima sms daripadanya ketika lepak2 di restoran syed di bangsar. panas hati masih ada. kecewa tak la sangat, sebab dah jangka pun.

sebelum sms tu masuk ke hp murah saya, saya memberi tahu sahabat itu bahawa orang bukan melayu dan melayu muak, meluat dan melugai dengan kerenah sesetengah aktivis pas yang bercakap banyak. dah la bercakap banyak, tak ada pedoman dan tomakninah pulak tu.

kalau orang yang hijau pekat pun meluat, bagaimana dengan orang yang pekat2 manja atau orang atas pagar?

"ada kesan ka?" tanya sahabat lama saya dari penang tu.

saya katakan - ada. percayalah. tambahan pula di bagan pinang tempat kubu ameno tu. usahkan melayu, cina dan india pun meluat kat pas.

"tapi ust halim (nasir) backing hasan ali," katanya lagi.

oh, ya. di kawasan kampung melayu - terutama di negeri2 yang dikuasai pakatan rakyat - aktiviti kuliah dan ceramah memang meriah. atau semakin meriah. dan di situ juga pejuang2 kerajaan perpaduan menanam doktrin diilhamkan hasan ali and the gang (atau THE gang & hasan ali).

program komunikasi sehala itu (mana ada orang bersoal jawab semasa kuliah, kan?) adalah senjata ampuh untuk mengolah persetujuan ahli2/penyokong pas.

memanglah ada blog dan laman web. tapi berapa kerat yang baca blog/laman web.
ok-lah. ramai yang baca blog dan laman web. betul. tapi berapa ramai perwakilan pas yang baca blog/laman web?

untuk dua tiga tahun akan datang, saya terpaksa bersikap lebih sabar melihat ulah geng2 unity goverment ni. dan puak2 so called erdogang, kamu punya tugas berat memastikan pas tetap relevan di malaysia.

1 ulasan:

mudin001 berkata...

Ambo hok mengaku hijau pekat ni pung setuju sangat denge kecek-kecek oghe kertas. :)